Tuesday, November 2, 2010

laiii..mau ikut auntie gi jln2?

hmmm..klo ikt kn hrini aku dh slamat jalan2 kt bsb(bndar seri bgwn)..ptg smlm auntie naik nk btau technician nk dtg psg 2nd disc astro tuh, alkisahnya kmi xleh share 1 disc sbb die pakai kad brunei, kmi kad m'sia so siaran dia t'ganggu. kmi ok kn ajee jnji bill sponsored.
tetiba dia ajak aku p bsb, actly mmg dh lama dia nk bwk aku jln2..ckp je mna aku nk p,dia akn bwk..tp mslhnye aku sndri yg xbpa excited nk p ngan dia,heeee...yela,bsb bknnya dkt,more than 100km,p blik dh 200km,agk2 apa yg aku nk sembg ngn dia nnt?! tmbh plak ngn language barrier..kne dia bukak prob die ngn hsben die, mati kutu la aku jwbnyaa...so, aku ckp kt dia,okla nnt sy tnye hasben dlu ehh...dia trus ckp "haiyyaa, lg mau tnya hasben kaa..kita pegi trus laa..heheh...I dr muda2 smpi skang,x pnh ckp kt hasben mau pigi mna, I jln saja.." aku snyum kmbing ja "dh terbiasa la auntie" padat n ringkas ja jwpn aku..
actly kdg2 aku kesian gk kt auntie ni..umo dh 50, tp mnurut nye (lps bbrpa kli luahkn prasaan kt aku) dia x pnh rsa epi ngn marriage dia..hsben die klo kita tgk,perghhh innocent gila muka, ckp pn slow ja...tp kt blkg 2 3 org pmpuan dok pasang! philipines la,indon la..ank2 plak mmg xleh terima ayah depa, yela sjak depa kcik2 dh prangai buruk..so klo ayh nya blik umh,ank2 msti lesap. bla ayh nya blah,br la ank2 blik..ank2 plak x rapat ngan 1 sama lain sbb x m'bsq skli..sjak bby smpi umoq 3thn dok ngn pengasuh msing2, br auntie amek blik..so,msing2 blik kja trus memerap dlm blik.kuaq utk mkn ja,pstu msuk blik..kdg2 auntie nk ckp ngn ank die dlm blik kna via phone,hebat ooo...
so....d'sbbkn sunyi n xdak org nk luah prasaan,aku la tmpt die luah prasaan,tp klo skli 2 tu leh la lg aku bg advice,tp dh byk kli ni tepu la jgk otak aku,hihihi..tp actly byk yg aku blajaq dr kisah dia..btapa pnting nya jaga fmly ngn tgn kita sndiri (even career women pn still leh tkcre fmly lps ofis hour kn =D..) insyaAllah utuh kasih syg somi isteri t'msukla ank2..bak kata omputih "a way to man's heart is through his stomach"
nk kna tdoq awai nih..sok pg kna ikut en.somi ke miri,dia kna wt med checkup utk work permit dia tuh..n aku plak nk p jmpa dentist utk memulihara gigi aku yg pnh ditampal dlu,tp semen nya dh patah. gulp!! suma ni gara2 tergigit tulang ikan yg bsq masa meratah kpala ikan. mntak2 la jgn dicabut gigi ni, amiinn..

1 comment:

  1. I was diagnosed as HEPATITIS B carrier in 2013 with fibrosis of the
    liver already present. I started on antiviral medications which
    reduced the viral load initially. After a couple of years the virus
    became resistant. I started on HEPATITIS B Herbal treatment from
    ULTIMATE LIFE CLINIC (www.ultimatelifeclinic.com) in March, 2020. Their
    treatment totally reversed the virus. I did another blood test after
    the 6 months long treatment and tested negative to the virus. Amazing
    treatment! This treatment is a breakthrough for all HBV carriers.

    ReplyDelete